Ale!

Rylard Brava V.G.63 Venelakka

Alk. 39.00  Alk. 33.50 

 

Koko: 1,0l  ja  2,5l

 

Kuvaus: Perinteinen öljylakka veneisiin, kalusteisiin sisälle ja ulos.

 

Tyyppi: Liuotinohenteinen luonnonöljylakka kiinanpuuöljystä ja pellavaöljystä.

 

Käyttökohteita: Ulkona ja erityisesti veneissä olevat puuosat. Jalopuupinnat. Huonekalut.

 

Värisävy: Väritön.

 

Kiitoasteet: Kiiltävä ja Himmeä

 

Maalaustuoteryhmä:
522 Irtokalusteiden liuoteohenteiset lakat RL03…05
542 Irtokalusteiden liuoteohenteiset lakat RL 11…12
644 Puu- parkettilattioiden liuoteohenteiset lakat

 

Poista

Kuvaus


      brava

 

Muunnellulla fenolihartsilla vahvistettu kiinanpuuöljystä ja pellavaöljystä valmistettu venelakka,

V.G.63-lakalla on erittäin hyvä kosteudenkesto ja siksi sitä käytetään äärimmäisissä olosuhteissa, merellä, vanhoilla puupinnoilla ja vaikeaissa ilmasto-olosuhteissa muuallakin. Lakan erittäin hyvän tunkeutumiskyvyn ansiosta sillä on erinomainen tarttuvuus, ja se muodostaa kalvon joka kestää hilseilemättä puun elämistä.

Kovuus on sopiva ja lakka on hyvin elastinen. Elastisuutensa ja erinomaisen tunkeutumiskykynsä ansiosta lakalla on erittäin hyvä tarttuvuus joka estää lakkaa irtoamasta ja sallii suuria liikeitä puussa pinnan rikkoontumatta. VG.63 Clear Varnish on saatavana korkeakiiltoisena ja silkinhimmeänä, molemmissa on parannetuu UV-suoja.

Rylard venelakka
Rylard venelakka

KÄYTTÖOHJEET
Käsittelyolosuhteet: Maalattavan pinnan on oltava kuiva, ilman lämpötilan vähintään +5 °C ja suhteellisen kosteuden alle 80 % maalaustyön ja kuivumisen aikana. Alhainen lämpö pidentää kuivumisaikoja.

Esikäsittely:

Puhdistus:
Varmista että lakattava pinta on puhdas, pölytön ja kuiva.
Puun kosteuden tulisi olla korkeintaan 17%.
Tee rasvanpoisto mahongille ja muille ei öljyisille puulaaduille RASVANPOISTOAINEELLA.
Tee rasvanpoisto tiikille ja muille öljyisille puulaaduille RASVANPOISTOAINEELLA.
Huolehdi että liuotin on haihtunut kokonaan ennen lakkausta.

Muista käyttää suojakäsineitä!

 

Lahovauriot:
Poista kaikki lahonnut puuaines. Korvaa poistettu pinta uudella vain vähän poistettua palaa paksummalla puukappaleella. Esikäsittele uusi puu epoksihartsilla ja liimaa huolellisesti. Anna kuivua ja hio pinta vanhan puun tasolle.

 

Käsittelemättömän puun hiominen ennen lakkausta rasvanpoiston jälkeen:
Erittäin karkea puumateriaali: Hio kuivahiemapaperilla puunsyynsuuntaisesti 60 + 80 + 100 + 120 + 180 + 220. Karkeammasta hienompaan siirtyen kunnes pinta on sileä ja lakattavissa.
Normaali puumateriaali: Hio kuivahiemapaperilla puunsyynsuuntaisesti 120 + 180 + 220. Karkeammasta hienompaan siirtyen kunnes pinta on sileä ja lakattavissa.
Poista pöly huolellisesti harjaamalla, imuroimalla ja tahmaliinoja käyttäen.
Tee rasvanpoisto vielä kerran.
Lakkaus:
Käsittelemätön puupinta: Puhdista käsiteltävät pinnat huollellisesti. Pohjusta  50 % pineenitärpätillä ohennetulla V.G.63 -lakalla kahdesti. Lakkaus tehdään ohentamattomalla lakalla 3-4 kertaan.

Aiemmin lakatut puupinnat: Pese pinnat soveltuvalla maalipesuaineella. Poista aikaisemmin käsitellystä puupinnasta irtoava hilse kaapimella ja hio pinnat himmeiksi. Pohjusta puupuhtaat pinnat kuten käsittelemätön pinta.

Hoito-ohjeet: Pian käsittelyn jälkeen pinta voidaan puhdistaa kevyesti pehmeällä harjalla. Käsitelty pinta saavuttaa lopullisen kovuutensa ja kestävyytensä normaaliolosuhteissa noin 4 viikossa. Aikaisintaan 1 kuukauden kuluttua maalaamisesta likaantunut pinta voidaan puhdistaa miedolla pesuaineella. Pesun jälkeen huuhtele pinnat ja anna kuivua.

Huoltokäsittely: V.G.63 Classic -lakalla käsitellyt pinnat voidaan huoltolakata tarvittaessa samalla tuotteella.

 

TEKNISET TIEDOT

Rylard venelakka
Rylard venelakka

Värisävy:
– Väritön kiiltävä (kiiltoaste 96)
Kuivumisaika: (+20 °C ilman suht. kosteus RH 50 %):
– Kosketuskuiva 8-12 h,
– Uudelleenlakattavissa 24 h. Anna kerrosten kovettua läpeensä ennen seuraavaa käsittelyä.
Riittoisuus:
– Höylätylle puupinnalle ja ennen lakatulle pinnalle n. 20 m2/l.
Ohenne ja työvälineiden puhdistus:
– Mineraalitärpätti, pineenitärpätti
Levitys:
– Luonnonharjassivellin, mohairtela tai ruisku..
– Ruisku: paine 2 – 3 kg/cm³ – suutin 1,2 – 1,4 mm
– Korkeapainerusku: – paine 30/1 – suutin 0,017” – 0,019”

Venelakka Rylard
Venelakka Rylard

Tiheys:
n. 0,902 kg/l (DIN 53217)
Säänkestävyys:
Erinomainen myös meriolosuhteissa.

Kiintoainepitoisuus:
60 %.

EU VOC -raja-arvo (cat A/e) 400g/l(2010)
V.G.63 sisältää VOC max. 400 g/l.

Maalaustuoteryhmä:
522 Irtokalusteiden liuoteohenteiset lakat RL03…05
542 Irtokalusteiden liuoteohenteiset lakat RL 11…12
644 Puu- parkettilattioiden liuoteohenteiset lakat

 

Miksi luonnonöljylakka kuten Rylard eikä uretaani- tai polyuretaanilakka:

– Uretaanilakat ovat uretaanista, eli muovista valmistettuja.
– Uretaanilakat jättävät muovisen oloisen lopputuloksen, koska ne eivät imeydy yhtä syvälle puuhun kuin perinteiset hitaasti kuivuvat öljylakat.
– Öljylakan sävy on myös lämpimämpi kuin uretaanilakkojen.
– Uretaanilakat eivät sovellu öljykyllästettyjen pintojen lakkaamiseen yhtä hyvin kuin luonnonöljylakat. Öljyn päälle sivelty uretaanilakka tai polyuretaanilakka voi kesiä nopeasti kuplille. Erityisesti veneet kyllästetään öljyllä tai öljyjen seoksella
– Öljylakat tekevät uretaanilakkoja joustavamman kalvon.
– Öljylakat tarttuvat paremmin ja imeytyvät syvemmälle erityisesti öljyisiin tai öljyttyyn puuhun.
– Uretaanilakka kesii helpommin jos lakkaan tulee pienikin reikä.
– Vanhan venelakkapinnan päälle voi aina vetää öljylakkaa. Jos öljylakan päälle vetää Uretaanilakkaa niin se kesii pois.

Luonnonöljylakoista parhaita ovat Rylard, Le Tonkinois ja Epifanes.

 

vene1

BRAVA
The BRAVA history begins in the years just after the first world war. Mr. Ryland, the owner of a paint factory in Birmingham, England, made acquaintance with Mr. Basso from Italy. Very soon they found out that they were of the same opinion in most questions and became closefriends. The RYLAND factory in Birmingham which was estabilished in the begin of 1800, had at that time very high reputation and especially for thei yacht paints. Mr Basso and Mr. Ryland immediately decided to set up a new Ryland paint factory in Italy. In Genoa, March 1926, the news company BRAVA was born (BRAVA, Standing for Basso Ryland Anonima Vernici Affini). The original formulas, together with the technical ”know-how” and also labels with their prestiogious image in Victorian age yacht style, were handed over to BRAVA. Very soon the BRAVA company became one of the leading italian paint manufactures specialized in yacht paints and varnishes. Brava varnishes, enamel and antifouling defended the most famous italian ships as ”Giulio Cesare”, ”Augustus”, ”Saturnia” and ”Vulcania”. Brava now, even if expanded in some other corners of paint world, has in yacht paints the company’s main market, a market in which the quality of the products has an absolute importance. Brava is in the forefront and has a leading position in several fields. The old prestigious labels, that have been preserved, is today used on classical clear varnish RYLARD.
NUBIAN
In 1875, Vittorio Grego, a businessman from Trieste, started producing an antifouling paint. This was one of the first antifouling paints ever produced in the world, and was composed of powdered copper, which gave the painted hulls a golden appaerance. For this reason, Vittorio Grego named this paint ”Nubiana”, after Nubia, a region in ancient Egypt from whence the pharaoh’s gold originated. In the second half of the 1800s, antifouling paints were being developed in Trieste, Genoa and the United Kingdom. The purpose of these paints was to protect the hulls of wooden ships from marine growth, which weighs and slows down the vessels. Previously, the wooden ship hulls were lined with copper sheeting. Vittorio Grego’s ”Nubiana” paint immediately proved effective and rapidly dominated the mediterranean market. If then also spread to South America and South Africa. Nubiana became the leading paint for fishing fleets, whilst other paints produced in Trieste specialised in warships and merchant ships. Since the, Vittorio Grego changed its name to Nubian, and has specialised in the yachting sector, increasing its range of products and its distribution throughout Italy and abroad, within the mediterranean basin. From year 1996 Nubian joined the BRAVA group.
EUROMECI
Euromeci,initially founded as Eurochimica in the late sixties by brothers Giuliano and Marco Pesto, born as an importer of the American product for naval cleaning Penetone. Quickly products such Ferrotone and Nave Eco impose themselves in the boating market in the year of the field start. Over the years the Euromeci, abandoned the role of imports, has expanded its range of products both on the side of the recreational craft and on that of merchant navy, creating specific product lines for the care and cleaning of any boat. Today Euromeci is a national leader in boat care. from year 2003 Euromeci joined the Brava group.

 

Lisätiedot

Paino 1.1 kg
Koko

1,0l, 2,5l

Kiitoaste

Kiiltävä, Himmeä

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Vain kirjautuneet asiakkaat -jotka ovat ostaneet tuotteen- voivat kirjoittaa tuotearvion.

TEKNISET TIEDOT

Värisävy:
– Väritön kiiltävä (kiiltoaste 96)
Kuivumisaika: (+20 °C ilman suht. kosteus RH 50 %):
– Kosketuskuiva 8-12 h,
– Uudelleenlakattavissa 24 h. Anna kerrosten kovettua läpeensä ennen seuraavaa käsittelyä.
Riittoisuus:
– Höylätylle puupinnalle ja ennen lakatulle pinnalle n. 20 m2/l.
Ohenne ja työvälineiden puhdistus:
– Mineraalitärpätti, pineenitärpätti
Levitys:
– Luonnonharjassivellin, mohairtela tai ruisku..
– Ruisku: paine 2 – 3 kg/cm³ – suutin 1,2 – 1,4 mm
– Korkeapainerusku: – paine 30/1 – suutin 0,017” – 0,019”

Tiheys:
n. 0,902 kg/l (DIN 53217)
Säänkestävyys:
Erinomainen myös meriolosuhteissa.

Kiintoainepitoisuus:
60 %.

EU VOC -raja-arvo (cat A/e) 400g/l(2010)
V.G.63 sisältää VOC max. 400 g/l.

Maalaustuoteryhmä:
522 Irtokalusteiden liuoteohenteiset lakat RL03…05
542 Irtokalusteiden liuoteohenteiset lakat RL 11…12
644 Puu- parkettilattioiden liuoteohenteiset lakat